UPDATE: Brand in bijgebouw en woning in Weerselo

WEERSELO – De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt voor een brand aan de Bisschopstraat in Weerselo. Vanwege de eerste meldingen van brand in een schuur en een aangrenzende woning werd opgeschaald naar het sein Grote Brand.

De Bisschopstraat werd volledig afgesloten voor verkeer, terwijl de omgeving vol stond met hulpverleningsvoertuigen die werden ingezet bij de bestrijding van de brand.

Om 22.02 uur meldde de brandweer dat het sein brandmeester was gegeven. Uit nader onderzoek bleek dat de brand was ontstaan in een bijgebouw van de woning. Het vuur was snel onder controle en kon worden voorkomen dat de brand zich verder uitbreidde.

Bij het incident zijn geen gewonden gevallen. De oorzaak van de brand is nog onbekend. Brandweerlieden hebben de woning gecontroleerd op de aanwezigheid van rook en koolmonoxide.

Nadat de situatie veilig was verklaard, konden de eerste brandweereenheden hun materieel opruimen en terugkeren.

Stichting Salvage is ter plaatse gekomen om de bewoners te ondersteunen bij de afhandeling van de ontstane schade.

(foto: Fotomoment | Dennis Nengerman)

Het laatste 112-nieuws uit Dinkelland rechtstreeks bij jou in Telegram? Word dan nu lid van het Telegram-kanaal van 112Dinkelland! Volg ons ook op Facebook!